logo

 

خانه نوآوری


خانه نوآوری، اولین و تنها مرکز نوآوری فعال کشور در حوزه محتوا، رسانه و بلاک‌چین.

تلفن: 02188967160
فکس: 02189775890
ایمیل: Info@innohouse.ir
نشانی: تهران – بلوار کشاورز – تقاطع خیابان 16 آذر – پلاک 78 – برج کمال‌الدین بهزاد – طبقه دهم 
  
photo 2019 03 18 16 09 00 - ششمین دورهمی کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ

ششمین دورهمی کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ

آخرین کافه محتوای سال ۹۷ هم برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارشی از پنج کافه قبلی و مباحث مطرح شده در هرکدام ارائه شد.

 

موردکاوی

در این بخش از کافه محتوا میزبان آقای آیدین ارجمندی بودیم. ایشان پس از معرفی خود و فعالیت‌هایشان بحث را با تعریف خلاقیت آغاز کردند. به گفته آقای ارجمندی معیارهای خلاقیت در مکان‌ها و کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال در یک کشور خلاقیت معطوف به بحث زیبایی‌شناسی و جذابیت‌های بصری است و در جایی دیگر خلاقیت می‌تواند ترکیب حل یک مسئله با تکنولوژی باشد.
در ادامه آقای آیدین ارجمندی در پاسخ به این سوال که چرا صنایع خلاق به این نام خوانده می‌شوند گفت: با توجه به متفاوت بودن معیارهای خلاقیت، این موضوع می‌تواند به خیلی از عوامل شخصی مثل خاطرات و سلایق و … انسان در طول زندگی او برگردد که باعث شود از آن موضوع لذت ببرد. هر اتفاق خلاقانه‌ای که در یک صنعت باعث لذت دسته جمعی مخاطبان خودش شود آن را تبدیل به یک صنعت خلاق می‌کند؛ هرچند معیارهای قابل قبول سبک خودش را رعایت نکرده باشد. مثل فیلمی که با وجود نقدهای بسیاری که به محتوای آن وارد است اما توانسته فروش خیلی خوبی را در گیشه به دنبال داشته باشد.

 

بخش اصلی

در این بخش آقای مصطفی تبریزی، مدیر منابع انسانی استارتاپ ابزارمارت، توجه حضار را به بحث مهم نیروی انسانی به عنوان یک دارایی در شرکت جلب نمود. آقای تبریزی مهم‌ترین عامل در پیشبرد بهتر اهداف کسب و کارهای کوچک را توجه به تیم و رهبری آن معرفی کرد. اینکه هر فرد در یک تیم چه توانایی‌هایی دارد و چطور می‌توان آنها را مدیریت کرد. سپس با بیان تئوری دو عاملی گفت: مسائل مالی انگیزه اصلی افراد مشغول در کسب و کارها و تیم‌های کوچک از جمله استارتاپ‌ها نیست. همچنین تاکید کرد:باید انگیزه این افراد را طور دیگری تقویت کرد.

آقای تبریزی یک مشکل رایج در تیم‌ها را جذب افراد هم‌ راستا و هم هدف دانستند. راه حل این مشکل، شناخت موقعیت‌های بحرانی سازمان، جذب و بسیج کردن استعدادهای سازمان برای حل آن موقعیت است. گاهی با استفاده از نیروهای داخلی می‌توان مسائل درون تیم را حل کرد.
بحث آموزش و توسعه شخصی و حرفه‌ای تیم هم بحث مهم دیگری در کافه محتوای ششم بود که ایشان به آن اشاره کردند. البته استفاده از توان داخلی برای حل مسائل تیم گاهی می‌تواند به ضرر تیم باشد. چرا که باعث می‌شود بعضا دانش‌ها و طرز تفکرهای اشتباه در تیم درحال گردش باشند. در این صورت راه حل، استفاده از نیروهای فریلنسر یا خارج از سازمان به طور موقت است.

 

 

در کافه محتوای پنجم چه گذشت؟

 

کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ، سال بسیار خوبی را برای شما آرزو دارد!