logo

 

خانه نوآوری


خانه نوآوری، اولین و تنها مرکز نوآوری فعال کشور در حوزه محتوا، رسانه و بلاک‌چین.

تلفن: 02188967160
فکس: 02189775890
ایمیل: Info@innohouse.ir
نشانی: تهران – بلوار کشاورز – تقاطع خیابان 16 آذر – پلاک 78 – برج کمال‌الدین بهزاد – طبقه دهم 
  
Untitled 1 - تجاری‌سازی محصولات کاراکتر‌‌ محور

تجاری‌سازی محصولات کاراکتر‌‌ محور

در سومین جلسه از کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ با‌هم به بررسی موضوعی پرداختیم که جزئی از زندگی همه ماست و شاید از بازار داغ آن خبر نداشتیم؛ “صنعت مرچندایزینگ یا تجاری سازی محصولات کاراکتر محور”.

در ابتدای جلسه خبرهایی از جنس محتوا با مهمانان درمیان گذاشته شد؛ از گران شدن ۱۳ الی ۱۸ درصدی قیمت های نتفلیکس که باعث بالا رفتن سهام آن شد، گرفته تا اولین بازی ویدیویی که در آن از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌شود و رونمایی از رویداد اختصاصی مرد آهنی در سال ۲۰۲۰ توسط انتشارات مارول.

 

موردکاوی

در این بخش آقای محمد یقینی، مدیر شرکت آوای مهر، از بازار نوشت افزار و تغییراتی که طی ۷ سال گذشته تا کنون داشته گفتند. طبق گفته های ایشان، الآن در مقایسه با سال های گذشته ما در بازار نوشت افزار محصولاتی داریم که دارای محتوای ایرانی هستند.
از دیگر نکاتی که ایشان ذکر کردند شکل گیری شبکه ای از فعالین نوشت افزار شامل طراحی، تجاری سازی نمادها، تولید و توزیع است که به قوی تر شدن این صنعت در این سالها کمک کرده.

آقای یقینی همچنین در مورد بهبود روند تولید و توزیع نوشت افزار راه حل هایی ارائه دادند؛ از جمله استفاده از کاراکترهای پرداخته شده، به معنای شخصیتی که دارای بیوگرافی باشد، شهرت یافتن شخصیت، کیفیت قابل دفاع محصولات، تولید در حوزه های مختلف و اجتناب از تک محصولی بودن، استفاده از تکنولوژی هایی مثل واقعیت افزوده یا AR و … .
در مورد تولید و استفاده از شخصیت پرداخته شده یا ویژگی های یک کاراکتر، آقای مهدی یوسفوندی در دومین جلسه از کافه اقتصاد محتوا با مهمانان گفتگو کردند. گزارش دومین جلسه کافه محتوا

 

بخش اصلی

در این بخش از دورهمی به بحث مرچندایزینگ و تعاریف مختلفی که از این اصطلاح می‌شود پرداختیم. آقای دکتر مهدی ایزدخواه دو معنای متفاوت از واژه مرچندایزینگ را یادآور شدند؛ اول چینش خاص محصولات یک برند در فروشگاه یا مراکز توزیع که به بازاریابی و فروش آن کمک می‌کند، دوم نقشی که یک کاراکتر به محصول می‌دهد و باعث فروش بیشتر آن می‌شود.

همچنین ایشان ۱۶ شاخه از محصولاتی که تحت تاثیر صنعت مرچندایزینگ قرار می‌گیرند را نام بردند و با توضیح چگونگی تاثیر پذیری هر کدام از آنها جلسه را ادامه دادند. از مهمترین حوزه ها می‌توان به پوشاک، اسباب بازی، دکوراسیون داخلی، نشر، نوشت افزار، هدایا و اجناس کلکسیونی و… اشاره کرد.
آقای دکتر ایزدخواه با اشاره به طراحی و تولید ۴۲۰۰ نوع محصول با طرح یک انیمیشن و گردش مالی فوق العاده آن، این موضوع را به شاخه ای از روان شناسی مرتبط دانستند.

در چهارمین جلسه از کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ با موضوع دیگری از حوزه محتوا همراه ما باشید و در این شبکه با افرادی که می‌توانند با شما همکاری کنند آشنا شوید.