logo

 

خانه نوآوری


خانه نوآوری، اولین و تنها مرکز نوآوری فعال کشور در حوزه محتوا، رسانه و بلاک‌چین.

تلفن: 02188967160
فکس: 02189775890
ایمیل: Info@innohouse.ir
نشانی: تهران – بلوار کشاورز – تقاطع خیابان 16 آذر – پلاک 78 – برج کمال‌الدین بهزاد – طبقه دهم 
  
4 1 - گزارش جلسه دوم "کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ"

گزارش جلسه دوم “کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ”

در دومین جلسه از کافه اقتصادمحتوا و استارتاپ که عصر روز چهارشنبه ۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ در کافه باکارا برگزارشد با هم به بررسی زنجیره‌ارزش در کمیک پرداختیم.

 در ابتدای این جلسه و در بخش اخبار مهم روز در حوزه محتوا، جدیدترین آمار منتشر شده از میزان فروش کمیک‌بوک‌ها از نظر قیمت و تیراژ به مهمانان ارائه و علاوه بر این پرفروش ترین بازی کنسولی سال ۲۰۱۸ که برگرفته از یکی‌از شخصیت‌های معروف کمیک‌بوک‌های مارول است و موفق شد ۳ جایزه از نگاه گیمرها را به خود اختصاص دهد معرفی شد.

در بخش case study یا موردکاوی این جلسه، آقای دکتر سجاد‌خانی به معرفی مارول، به عنوان بزرگترین و معروف‌ترین شرکت سازنده داستان و کتاب‌های کمیک پرداختند. دکتر خانی در رابطه با گستردگی فعالیت‌های این شرکت گفت: از میان ۱۰ فیلم پر فروش سال ۲۰۱۸ ، ۶ فیلم از داستان‌های کمیک تاثیر گرفتند و ۵ کاراکتر در این ۶ فیلم مربوط به شخصیت‌های مارول است.
ایشان انواع کمیک را از نظر عمق داستان به ۳ دسته کمیک‌های روزنامه‌ای، مجله‌ای و برگرفته از فیلم تقسیم کردند و سپس از تاریخچه این هنر گفتند.
به گفته دکتر خانی کمیک “تن تن” معروف ترین داستان مصور در دوره رشد این صنعت ، به ۷۰ زبان زنده دنیا ترجمه شد و ۲۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

 در بخش اصلی دومین جلسه از کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ، میزبان آقای مهدی یوسفوندی و بحث زنجیره_ارزش در کمیک بودیم. آقای یوسفوندی که مدیر بازاریابی و برندینگ انتشارات خراسان‌اند این موسسه را اولین ناشر تخصصی کمیک در ایران معرفی و از جمله فعالیت‌های موفق آن به تولید کتاب‌های کمیک بر پایه داستان‌های شاهنامه اشاره کردند.

“مجموعه فعالیت های زنجیره‌واری که در یک کسب‌و‌کار منجر به تولید ارزش می‌شوند” تعریفی بود که ایشان از زنجیره ارزش داشتند و گفتند کمیک حلقه ابتدایی این زنجیره در صنایع_خلاق است. پس از این تعریف به بررسی شاخص های ایجاد ارزش در صنعت کمیک پرداختند و گفتند این شاخص‌ها به دو دسته مادی و غیر مادی قابل تقسیم اند. از جمله موارد شاخص های غیر مادی ایجاد ارزش، استفاده از تکنولوژی هایی نو مثل واقعیت_افزوده یا AR است که امروزه و با توجه به فراگیر شدن وسائل ارتباط جمعی می‌تواند کمک زیادی به رشد این صنعت کند.

 منتظر حضور شما در سومین جلسه از کافه اقتصاد محتوا و استارتاپ هستیم!