logo

 

خانه نوآوری


خانه نوآوری، اولین و تنها مرکز نوآوری فعال کشور در حوزه محتوا، رسانه و بلاک‌چین.

تلفن: 02188967160
فکس: 02189775890
ایمیل: Info@innohouse.ir
نشانی: تهران – بلوار کشاورز – تقاطع خیابان 16 آذر – پلاک 78 – برج کمال‌الدین بهزاد – طبقه دهم 
  
qqqqqq - 5 راه برنده شدن در رقابت اقتصاد محتوا

۵ راه برنده شدن در رقابت اقتصاد محتوا

۵ راه برنده شدن در رقابت اقتصاد محتوا

تولید محتوا را در قلب رشد آینده قرار دهید

قرار دادن یک بخش تولید محتوا در سازمان به عنوان یک هدف رسانه‌ای استراتژیک، ضروری است. با ظهور اقتصاد محتوا ی جدید باید از تامین منابع محتوای سنتی به سمت تولید محتوای جدید حرکت کنیم.

 

تغییر نوع روابط تیم محتوا با تیم طراحی و تیم تولید

اگر سرمایه‌گذاری در محتوا بسیار هزینه‌بر باشد، باید در روش اجرای کار تجدید نظر کرد. باید چالش‌های موجود در روش‌های فعلی را شناسایی کرد و از سازمانی با ساختار عمودی به سمت ساختار افقی پیش رفت.

*در ساختار عمودی سازمان‌ها سلسله مراتبی هستند. هر فرد یک رئیس دارد و تنها پاسخ‌گوی همان رئیس است. اما در ساختار افقی این سلسله مراتب‌ها جایگاه خود را از دست می‌دهند و سازمان به جای وظیفه محوری با فرایند محوری به جلو پیش می‌رود.

 

زنجیره تامین را با علم و هنر ترکیب کنید

بر خلاف زنجیره تامین صنعتی، تولید محتوا شامل مولفه‌های خلاق و هنری است که باید مهیج و جذب کننده باشد. هم‌زمان کل فرایند محتوا نیز باید بهینه‌سازی شوند.

خانه نوآوری

ظرفیت‌ها و دارایی‌های جدید را بشناسید

تولید محتوا، کسب و کاری است که در آن استودیو‌ها و استعدادها باید برای خلق یک اثر جذاب همکاری کنند. سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های مناسبِ موجود، کلید موفقیت در تولید و تمایز در بازار است.

 

موفقیت‌ها را اندازه گیری کنید

در این راستا تعیین معیارهای موفقیت برای تعیین اهداف ضروری است. از جمله تعیین دقیق هزینه‌ها، تعیین مجموعه ماموریت‌ها، دوری از ناکارآمدی‌ها، کنترل متغییرها شامل قیمت و اندازه عملیات.

 

نویسنده : گلشید سیفی

منبع : Accenture.com