قبل از کارآفرینی ایده کسب و کارتان را ارزش‌گذاری کنید

تبدیل ایده‌های کارآفرینی به یک کسب و کار اغلب ساده است. البته به شرطی که از کیفیت و ارزشمندی ایده اولیه مطمئن باشید. اکثر افراد از فکر کردن به ایده‌های بزرگ برای راه اندازی کسب وکار هیجان زده می‌شوند ولی باید بدانید که ارزش‌گذاری و ارزیابی ایده‌ها فرآیندی کاملا متفاوت است. زیرا ممکن است آنچه به عنوان یک ایده خلاقانه و ناب در ذهن‌مان پرورش می‌دهیم، برای بازار کار مناسب نباشد و به اصطلاح خوب جواب ندهد. همینطور دلایل مختلفی مانند عدم سازگاری با بازار کسب و کار، هزینه بر بودن ایده یا نداشتن مخاطب و.. میتوانند منجر به شکست یک ایده کارآفرینی شوند. برای اینکه ایده کسب و کارتان به موفقیت برسد باید از قوی بودن بن مایه آن مطمئن باشید و کارهای زیادی را برای رسیدن به پیروزی انجام دهید.

در این مطلب قصد داریم برخی از مسیرهایی را معرفی کنیم که شما را به موفقیت ایده‌های کسب و کارتان نزدیک‌تر می‌کنند. با ما همراه باشید.

چطور ایده‌های کسب و کار را ارزش‌گذاری کنیم؟

ارزیابی ایده‌ها به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید برای راه اندازی کسب و کارتان باید چه کارهایی را انجام دهید. همچنین فرصت کافی برای برنامه ریزی عوامل مختلف در زمینه کاریتان را بدست می‌آورید.  برخی از راه‌های ارزشگذاری ایده‌ها پیش از سرمایه گذاری عبارت است از:

بودجه مورد نیاز برای کارآفرینی را محاسبه کنید

راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به سرمایه دارد. اغلب افراد پیش از شروع کار خود به دنبال روش‌هایی برای جذب سرمایه می‌گردند یا وام‌های کوتاه مدت می‌گیرند. شما چه فکری برای تأمین هزینه‌های اولیه کسب و کار خود کرده‌اید؟ پیش از کارآفرینی ابتدا باید مسائل مربوط به بودجه و نحوه مدیریت مالی کسب و کارتان را مشخص کنید. عامل مهم در مدیریت بودجه این است که بدانید با راه اندازی این ایده چه میزان سود بدست می‌آورید و چه مبلغی زیان می‌کنید. این موضوع کمک می‌کند تا بتوانید کسب و کارتان را در حالتی پایدار نگاه دارید.

نظرات مخاطبین هدف را جمع آوری کنید

اگر بتوانید مخاطبین هدف در کسب و کارتان را به خوبی شناسایی کنید، در حقیقت نیمی از مسیر راه ارزش‌گذاری را طی کرده‌اید. سپس سعی کنید نظرات کاربران یا مخاطبین را در مورد ایده کارآفرینی‌تان جمع آوری کنید. استفاده از شبکه‌های اجتماعی روش خوبی برای جمع آوری نظرات کاربران است. به این ترتیب متوجه می‌شوید که ایده شما قابلیت اجرایی برای مخاطبین هدف را دارا است یا خیر.research

بازار کسب و کار را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از شروع کسب و کار، یک سری تحقیقات درباره بازار آن انجام دهید. در مورد آنچه در بازار هدف ارائه می‌شود، پرس و جو کنید. آیا محصول مشابه برند شما در بازار وجود دارد؟ چطور میتوانید نسبت به برندهای مشابه کاراتر عمل کنید؟ بخش بزرگی از زمان لازم برای کارآفرینی  را روی جمع آوری اطلاعات از بازار کار سرمایه گذاری کنید. در رویدادها و نمایشگاه‌های مربوطه شرکت کنید و از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های موجود در آن کسب و کار، برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

ممکن است در طول تحقیقات متوجه شوید که شرکت‌های زیادی با ایده کسب و کار شما مشغول به فعالیت هستند و دقیقا همان محصول یا خدمات مدنظرتان را ارائه می‌کنند. این بدان معنی نیست که شما در برنامه کارآفرینی تان شکست می‌خورید بلکه باید مطالعات خودتان را روی عواملی متمرکز کنید که باعث ایجاد تفاوت در عرضه محصول یا خدمات‌تان نسبت به سایر رقبا می‌شوند.

برای آینده برنامه ریزی کنید

آینده یک موجودیت بی‌ثبات و تغییرپذیر است. بنابراین در کارآفرینی دنباله رو سایرین نباشید. هیچ دلیل موجهی برای تکرار موفقیت‌های یک شرکت در سال‌های طولانی وجود ندارد. شما باید راه و رسم خودتان را بنا کنید و به مرحله‌ای برسید که سایرین از شما الگوبرداری کنند.

یک تیم کارآفرینی بسازید

بخشی از فرآیند ارزش‌گذاری کسب و کارتان مربوط به گروه کاری است. شما برای موفقیت به افراد مناسبی در بخش‌های فنی، فروش و.. نیاز دارید. یک تیم خوب ارزشمندترین دارایی شما برای راه اندازی ایده‌هایتان است و اگر مهارت مدیریت منابع انسانی نداشته باشید، نمی‌توانید افراد مناسبی را استخدام کنید.

شخصیت برندتان را با کمک رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید

برای ارزش‌گذاری ایده کسب و کارتان باید شناخته شوید. پس ایده خارق العاده خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی یک راه ارتباطی موثر برای تعامل با مخاطبین، کسب و کارهای مشابه، خبرنگاران و.. هستند. ایجاد حساب کاربری توییتر، فیس بوک و وبلاگ هم روش‌های خوبی برای شناخته شدن برندتان هستند. برای وبلاگ محتوا تولید کنید. بحث‌های آزاد به راه بیاندازید و اجازه دهید کاربران، محصول‌تان را ارزشگذاری کنند و درباره آن بیشتر بدانند.

افزودن دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها