معرفی خانه نوآوری


 

باور عمومی بسیاری از ما درباره استارتاپ، شباهتی به واقعیت ندارد. اولش همه معتقدند که :«چه ایده ناب و جدیدی داریم»! جذب سرمایه می‌کنیم و بازارمان سکه می‌شود!

بیایید روراست باشیم! تا به حال در سراسر جهان حدود 90 درصد از استارتاپ‌ها با شکست مواجه شده‌اند. پس باید تلاش کنید جزو آن 10 درصدی باشید که می‌دانند برای دوام آوردن در برابر خطرهایی که یک کسب‌وکار نوپا را تهدید می‌کند چه باید کرد.

ما در خانه نوآوری قرار است آرزوهای بلند را پیگیری کنیم؛ اما به شما وعده‌های توخالی نخواهیم داد. در این مقاله ابتدا کمی با ویژگی‌های یک تیم موفق استارتاپی آشنا می‌شویم. در پایان نیز درباره کارهایی که قرار است در خانه نوآوری کنار هم انجام دهیم خواهیم گفت.

ویژگی‌های یک استارتاپ موفق

1.    داشتن چشم‌انداز

هر ایده‌ای نمی‌تواند خریدار داشته باشد؛ بلکه باید دردی را دوا کند و نیازی را رفع کند. کسب‌وکارهای موفق، توانایی شناسایی مشکلات و ایجاد راه‌حل‌های مناسب را دارند.

2.    داشتن نقشه راه

در شروع کار یک استارتاپ، کار برای انجام بسیار است و ظاهرا سخت هم نیستند؛ اما اگر اولویت‌بندی درستی در انجام کارها صورت نگیرد، تیم تمرکزش را بر حل مشکلات مشتریان هدفش از دست می‌دهد؛ بنابراین به نقشه راهی درست برای اجرای چشم‌اندازتان نیاز دارید.

3.    برنامه‌ریزی

یک ایده عالی، فقط یک ایده عالی است و بس! برای کسب موفقیت تجاری، مهم این است که برای اجرای آن ایده، برنامه درستی داشته باشید. استارتاپ‌های موفق، بازارشان را به خوبی بررسی کرده‌اند و مشتریان خود را می‌شناسند. آن‌ها برای تامین بودجه، بازاریابی، ایجاد استراتژی‌های کسب درآمد و … برنامه‌ریزی‌های درستی دارند.

4.    شروع با ارائه حداقل محصولات ممکن

یادگیری در شروع کار را فراموش نکنید! از کم شروع کنید تا از آن یاد بگیرید. با تکرار این روند با حداقل هزینه، اطلاعات ارزش‌مندی درباره بازخوردها و نیازهای مشتریان‌تان به دست می‌آورید.

5.    شناخت مشتریان فعلی و بالقوه

با تحقیق کامل درباره مشتریان‌تان می‌توانید پرسونای درستی از مخاطبان هدف بسازید. در چنین شرایطی شما می‌دانید که مشتریان برای چه چیزی بیش‌تر ارزش قائل هستند، چه اولویت‌هایی دارند و به دنبال چه هستند.

6.    داشتن پشتکار

موفقیت یک‌شبه به دست نمی‌آید. در طول فرآیند راه‌اندازی کسب‌و‌کارتان با موانعی روبرو خواهید شد. نحوه رویارویی شما با آن موانع، عامل تعیین‌کننده موفقیت‌تان است.

7.    تیم خوب

یک تیم ناکارآمد، ایده‌های نوآورانه را هم با شکست مواجه می‌کند. این را به یاد داشته باشید که بسیاری از سرمایه‌گذاران، اولویت‌شان ایده شما نیست؛ بلکه تمایل دارند روی تیمی سرمایه‌گذاری کنند که توانایی تبدیل یک ایده حتی متوسط به یک موفقیت بزرگ را دارند؛ بنابراین برای داشتن یک تیم خوب، نکات زیر را فراموش نکنید:

  • استخدام‌های هدف‌مند
  • برقراری ارتباط موثر بین اعضای تیم
  • تقاضای بازخورد از اعضای تیم
  • تیم‌سازی (تبدیل افراد مجزا به تیمی منسجم)
  • شناسایی شایستگی‌ها و قدردانی از اعضا

حال می‌دانیم که در اغلب تیم‌های استارتاپی موفق چه می‌گذرد؛ اما چطور می‌توانیم بدانیم که تیم ما هم می‌تواند چنین مسیری را طی کند؟ از کجا معلوم که چشم‌انداز درستی انتخاب کرده‌ایم؟ آیا چنان تیم خوبی بسته‌ایم که آماده مواجهه با موانع پیش رو باشد؟ چه کسی به ما کمک کند تا بفهمیم کجای کاریم؟

در خانه نوآوری به شما کمک می‌کنیم تا آرزوهای بلندتان را دنبال کنید

خانه نوآوری از ابتدای تاسیس، یک هدف مهم داشت: تغییر به شیوه‌ای متفاوت!

در خانه نوآوری خبری از خوش‌باوری کورکورانه نیست؛ به جای آن، باور داریم که شما می‌توانید با داشتن تیمی فعال، پویا و منسجم به رویارویی با چالش‌ها بروید و در جذب سرمایه و اهداف تجاری‌تان گام‌های موثری بردارید. در این راه تنهایتان نمی‌گذاریم و با ارائه خدمات زیر همراهی‌تان می‌کنیم:

  • منتورینگ و مشاوره: کارشناسان توانا و مجرب حوزه استارتاپی با برگزاری رویدادها و کارگاه‌های‌ آموزشی، تیم‌سازی، ارائه مشاوره در همه مراحل، پشتیبان شما هستند.
  • فضای کاری اشتراکی: دغدغه هر تیمی، داشتن فضایی با امکانات کافی مانند اتاق جلسات، اتاق کار مناسب و … است. در خانه نوآوری، امکانات محیطی مورد نیاز یک استارتاپ را فراهم کرده‌ایم.
  • شبکه‌سازی: علاوه بر این که به شما در شبکه‌سازی کمک می‌کنیم، با وجود فضای تعاملی، فرصت بی‌نظیری برای شبکه‌سازی با سایر تیم‌های استارتاپی حاضر در خانه نوآوری خواهید داشت.
  • تسهیل در فرایند سرمایه‌گذاری: تامین سرمایه اولیه با در اختیار داشتن شبکه سرمایه‌گذاری گسترده

چطور وارد خانه نوآوری شویم؟

  1. ارسال طرح: برای این کار می‌توانید از بخش پذیرش در سایت خانه نوآوری، درخواست خود را ثبت کنید.
  2. بررسی: طرحی که برای ما ارسال می‌کنید در اسرع وقت بررسی می‌کنیم. اگر طرح شما تایید اولیه را به دست آورد با شما تماس خواهیم گرفت.
  3. جلسه حضوری: میزبان شما هستیم تا بیش‌تر در مورد طرح‌تان با هم گپ بزنیم!
  4. عقد قرارداد: این مرحله، ایستگاه پایانی بررسی طرح و افتخار شروع هم‌کاری با شماست!

کلام پایانی: برای تغییر، متفاوت هستیم!

 

ما این جاییم تا به شما کمک کنیم چند قدم جلوتر از بقیه باشید. شما با یک ایده یا یک کسب‌وکار نوپا به خانه نوآوری می‌آیید. ما با شتاب‌دهی به روند شما، کمک می‌کنیم تا آخر کار را زودتر ببینید؛ بنابراین ممکن است به زودی متوجه شوید که کسب‌وکار شما نیاز به اصلاح یا تغییرات اساسی دارد تا شانس موفقیت آن زنده بماند! از تغییر نترسید و به استقبال تجربه‌های جدیدی بروید که در اکوسیستم استارتاپی به دست خواهید آورد.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید از طریق لینکدین با ما در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدرباره ماتماس